loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

در حاشيه جشن نخبگان کنکور سراسري 92   در سالن همايشهاي صدا و سيما  گفتگو هايي بارتبه هاي برتر انجام شد که در ادامه برخي از آن ها را مشاهده خواهيد کرد:   قول مي دهم بخشي

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

در حاشيه جشن نخبگان کنکور سراسري 92   در سالن همايشهاي صدا و سيما  گفتگو هايي بارتبه هاي برتر انجام شد که در ادامه برخي از آن ها را مشاهده خواهيد کرد:

 

قول مي دهم بخشي از وقتم را در مناطق محروم کار کنم
پويا براهيم باستاني- رتبه اول گروه آزمايشي علوم تجربي و ششم زبان از تبريز
چطور مي شود يک دانش آموز رتبه اول پرجمعيت ترين گروه آزمايشي را در کنکور مي آورد؟
خيلي سخت نيست. اين بيشتر به خود آدم وابسته است و نقش مهم خانواده و دوستان و مدرسه در موفقيت تاثير مي گذارند.
چقدر مطالعه روزانه داشتيد؟

در حاشيه جشن نخبگان کنکور سراسري 92   در سالن همايشهاي صدا و سيما  گفتگو هايي بارتبه هاي برتر انجام شد که در ادامه برخي از آن ها را مشاهده خواهيد کرد:

 

قول مي دهم بخشي از وقتم را در مناطق محروم کار کنم
پويا براهيم باستاني- رتبه اول گروه آزمايشي علوم تجربي و ششم زبان از تبريز
چطور مي شود يک دانش آموز رتبه اول پرجمعيت ترين گروه آزمايشي را در کنکور مي آورد؟
خيلي سخت نيست. اين بيشتر به خود آدم وابسته است و نقش مهم خانواده و دوستان و مدرسه در موفقيت تاثير مي گذارند.
چقدر مطالعه روزانه داشتيد؟
سعي کردم حتي الامکان زمان بيشتري را براي مطالعه بگذارم. اوايل سال حدود 40 ساعت در هفته و اواخر سال 70 ساعت. هر روز که نمي شود درس خواند. 
شغل شريف پدرتان را مي توانم بپرسم؟
ايشان پزشک متخصص راديولوژي هستند.
و شما مي خواهيد جا در پاي جاي پدر بگذاريد؟
انشاالله. دانشگاه علوم پزشکي تهران، پزشکي خواهم خواند. 
و چرا تبريز نه؟
سطح علمي و امکانات دانشگاه تهران بالاتر است. بازخورد بهتري نيز دارد براي دانشجو.
پدر کجا درس خواند؟
تبريز.
سطح علمي دانشگاه تبريز را بررسي کرديد؟
بله، سطح علمي دانشگاه علوم پزشکي تبريز خيلي بالاست، سال گذشته رتبه 5 را در کشور داشت و امسال رتبه 6 را دارد، ولي سطح علمي دانشگاه تهران، بالاتر است و رتبه يک را دارد. در ضمن، به صورت جديد، رشته هاي پزشکي تدريس مي شود.
ولي در دانشگاه مثلا علوم پزشکي شهيد بهشتي نيز اين روش نوين وجود دارد؟
بله، در آن دانشگاه نيز اينطور است. اينها در دفترچه کنکور آمده و به خوبي پيداست سطح علمي دانشگاه تهران، از آنجا هم بالاتر است. با روش طبقه بندي شده، شيوه نوين را مي آموزند.
تفاوت بين رتبه 5 يک دانشگاه و رتبه يک چقدر است؟
من نمي توانم به دقت تشخيص دهم. 
درباره ادامه تحصيل و تخصص فکر کرده ايد؟
خيلي در اين مورد فکر کردم. ممکن است در طول زمان، سلايق آدم عوض شود. ولي به تخصص قلب و فوق تخصص جراحي قلب علاقه زيادي دارم.
درباره مشکلات پزشکان شما در جريان هستيد؟
بله، مشکلات شغلي پدرم را مي بينم و مي دانم شغل سختي است.
خودت را براي پزشک شدن آماده کرده اي؟
زمان لازم دارد. مسئوليت بزرگي است و آمادگي بالايي مي خواهد که در واقع امانتداري سلامت مردم است.
نقش پدر در موقعيت فعلي شما چقدر است؟
در خانه اي بودم که از بچه گي به رشته پزشکي آشنا بودم و اين علاقه با دانستن اين که چه مي خواهم و چه هست، اين رشته را انتخاب کردم.
رتبه 6 زبان را داريد، آنجا قصد چه کاري را داريد؟
نمي خواهم به صورت آکادميک زبان را ادامه دهم، ولي در ارتباط با کارم است.
در باره حضور در مجامع علمي خارج از کشور چه فکري داريد؟
هر کسي به دنبال فرصتي است تا در موقعيتي علمي قرار بگيرد و براي هر کسي که پيش بيايد، استفاده مي کند.
اگر از شما دعوت شود براي ادامه تحصيل برويد، به خارج مي رويد؟
نياز به بررسي دارد. اگر همه چيز خوب باشد، مي روم ولي بعد از تحصيل برميگردم.
بعد که برگشتيد حاضريد در منطقه محرومي مانند منطقه ارسباران که از مناطق محروم است، به مردمي مانند شهروندان هريس و ورزقان و يا روستاييان آنجا خدمت کنيد؟
بخشي از وقتم را در هفته براي خدمت به محرومان اختصاص مي دهم.


نمي خواهم در شهرستان درس بخوانم

حسين پوريا ياراحمدي- رتبه سوم علوم تجربي از بروجرد استان لرستان
اولويت اول تحصيلي شما کجاست؟
رشته پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي تهران، دوست دارم در بهترين دانشگاه درس بخوانم.
آيا بهترين دانشگاه، موقعيت بهتر شغلي در اختيار شما مي گذارد؟
موقعيت علمي بهتري مي گذارد.
چه تبعاتي اين موقعيت دارد؟
هر کسي به دنبال علايق خود مي رود و علايق من هم درس خواندن است.
چرا دانشگاه علوم پزشکي خرم آباد را براي تحصيل انتخاب نکرديد؟
بروجرد تا خرم آباد، دو ساعت فاصله دارد و تا تهران، 4 ساعت، ولي سطح علمي آنجا با اينجا قابل مقايسه نيست.
بعد که فارغ التحصيل شديد هم در تهران خواهيد ماند يا به لرستان برميگرديد؟
فرقي نمي کند. هر جايي که ديدم بهتر است براي مردم، خدمت مي کنم.
اگر پيشنهاد تحصيل در خارج از کشور داده شود، چطور؟ باز هم فرق نمي کند؟
فعلا به اين حرفها فکر نمي کنم. اگر اين پيشنهاد را دادند، بررسي مي کنم. 
اگر بررسي شما اين باشد که رتبه علمي آنجا بالاتر از دانشگاه تهران باشد، چه تصميمي مي گيريد؟
براي تحصيل ايرادي ندارد بروم، ولي براي کار و خدمت حتما به ايران برميگردم.
فضاي دانشگاه علوم پزشکي تهران را چقدر مي شناسيد؟
سعادت نداشتم بروم اين دانشگاه. ولي مي دانم رتبه هاي برتر کشور آنجا هستند و رقابت خوبي است.
مي دانيد رتبه دانشگاه علوم پزشکي تهران چقدر است؟
مي دانم زير 500 آمده بود. 
مي دانيد که به خاطر ادغام با دانشگاه علوم پزشکي ايران، اين رتبه لحاظ شد و حالا تفاوت کرده؟
آخرين رتبه اش، 700 و خورده اي بود. تعداد مقالاتش را که در مجلات بين المللي منتشر شده نمي دانم. 
با وجود آدمهايي مستعدي مانند شما، چرا نبايد دانشگاه هاي ساير استانها، رتبه علمي بالايي داشته باشد؟
حالا که قرار است رک صحبت کنيم، بايد گفت دانشگاه علوم پزشکي خرم آباد از لحاظ امکانات اصلا در حد و اندازه دانشگاه تهران نيست. دانشجوي خوب، يکي از عوامل است. 
وقتي دانشجويان خوب بروند در استانها تحصيل کنند، فکر نمي کنيد مسئولان نيز مجبور مي شوند امکانات بدهند؟
فکر نمي کنم. دلايل زياد ديگري نيز هست که دوست ندارم در خرم آباد درس بخوانم.


رشته حقوق را انتخاب خواهم کرد 
زهرا مشايخي، رتبه يک کنکور از گروه آزمايشي علوم انساني- شهر تهران:
چطور شد رتبه يک شديد؟
لطف خدا و سخت کوشي که خودم داشتم به همراه لطف خانواده و دبيرانم باعث شد.
سخت کوشي خودتان چقدر بود؟
اگر منظورتان ساعات مطالعه است، چون با سرعت بالا و عميق مي خواندم، روزهاي تعطيل بالاتر از 8 ساعت و روزهاي 4 ساعت خارج از ساعات مدرسه، مطالعه داشتم.
از معلم و کلاس خصوصي هم استفاده کرديد؟
نه، معلم خصوصي نداشتم. فکر مي کنم بچه ها اگر با برنامه مدرسه پيش بروند، نتيجه را کسب مي کنند. دبيرهاي خوبي داشتم و نياز نبود به معلم خصوصي مراجعه کنم.
در دبيرستان دولتي درس خوانيد؟
نه، مدرسه مان غير انتفاعي بود.
و کجا مي خواهيد ادامه تحصيل بدهيد؟
دانشگاه تهران رشته حقوق را انتخاب کردم.
چرا حقوق و چرا دانشگاه تهران؟
دانشگاه تهران در رنکينگ کشور، اولين رتبه را دارد. بين چند رشته مردد بودم ولي تحقيق کردم و ديدم به حقوق بيشتر علاقه دارم.
در چه رشته هاي ترديد داشتيد؟
در بين رشته هاي روانشناسي، فلسفه، علوم اجتماعي و حقوق مردد بودم. به برخي از دبيران و دانشجويان اين رشته با مشاوران صحبت کردم. ديدم توانمنديهايي که دارم، به درد رشته حقوق مي خورد. 
آيا آينده شغلي اين رشته هم در انتخاب شما موثر بود؟
با توجه به اينکه دختر هستم و مشکلي از لحاظ مالي ندارم، بيشتر از جهت استعداد و علاقه و توانمندي به سمت رشته حقوق رفتم، ولي به هر حال بي تاثير نبوده است.
و دوست داريد چه شغلي را انتخاب کنيد؟
وکالت را دوست دارم.
قضاوت چطور؟
نه، کار سختي است.
تا چه مقطعي و چه گرايشي دوست داريد ادامه بدهيد؟
حقوق بين الملل را دوست دارم. البته بايد پيش بروم و ببينم چه علاقه اي دارم. تا جايي نيز که توانايي داشته باشم، ادامه مي دهم.


دانشگاه صنعتي شريف انتخاب اول من و خواهرم است

سيد محمد حسين موسوي-رتبه دو رياضي- قم
رياضي باعث مي شود آدمها اخم کنند؟
نه، من طبيعتم اينطور اخمالو است. البته گاهي هم خنده رو هستم.
خيلي رياضي مي خوانيد؟
بيشتر سعي کردم اطرافيانم را ببينم تا متوجه شوم چطور درس مي خوانند. کلاس خصوصي نداشتم و خودم مطالعه کردم.
چرا کلاس خصوصي نرفتيد؟
احساس مي کنم وقت تلف کردن است. آنقدر که وقت و هزينه مي برد، فايده ندارد. هر چند اگر از پدر مي خواستم، شرايطش مهيا بود.
اولويت اول تحصيلي شما کجاست؟
برق دانشگاه صعتي شريف.
چرا آنجا را انتخاب کرديد؟
اگر جاي ديگر را انتخاب مي کردم، حس مي کردم حرام شده ام. اينجا بهتر است و رقابت سنگين تر است. 
چرا براي تحصيل در قم نمانديد؟
دانشگاه قم را اصلا نديده ام. ولي قدمت چنداني ندارد. دانشگاه صنعتي شريف را مي ديدم و خواهرم نيز آنجا در سال چهارم مشغول تحصيل است و فارغ التحصيل مي شود.
او خيلي براي انتخاب اين دانشگاه به شما کمک کرد؟
نه، خيلي از او نپرسيدم در دانشگاه چه خبر است.
پس اين که مي گوييد بهترين دانشگاه صنعتي کشور است، از کجا مي دانيد؟
اطرافيان، خانواده و دوستان مي گويند بهترين دانشگاه است. رشته هاي بالاتر هم اکثرا مي روند دانشگاه صنعتي شريف. در دانشگاه هاي ديگر، رتبه هاي پايين تر هستند و علاقه مند به درس خواندن نيستند. 
منشا اين مقايسه که مي گوييد دانشجويان دانشگاه هاي ديگر درس نمي خوانند، کجاست؟
نمي دانم منشاش کجاست، شايد خواهرم باشد. ولي اگر بروم دانشگاه هاي ديگر، انگار خودم را از رقابت جدي جدا کرده ام.
درباره مهاجرت نخبه گان براي حضور در فضاي رقابت بيرون از کشور چيزي شنيده ايد؟
بله، شنيده ام. بعيد است بروم بيرون از کشور. بعدا نيز هنوز نيامده و نمي توانم جواب بدهم.


قول مي دهم بعد از تحصيل به کشور برگردم

سيدمحمدجواد موسوي-رتبه سه در رياضي و فني- مبارکه اصفهان
کلاس خصوصي مي رفتيد؟
نه، روزي 7 تا 8 ساعت درس مي خواندم. کلاس خصوصي، خستگي دارد و وقت آدم را در رفت و آمد تلف مي کند. بازدهي کلاس را ندارد.
اولويت اصلي شما در ادامه تحصيل چيست؟
برق دانشگاه صنعتي شريف. 
چرا اين رشته و اين دانشگاه را انتخاب کرديد؟
علاقه به الکترومغناطيس داشتم. صنعتي شريف نيز خيلي اسم دارد. دانشگاه اول کشور است.
چرا دانشگاه صنعتي اصفهان که قطب علمي هم هست نرفتي؟
راهش خيلي براي ما فرق نمي کند. از مبارکه تا اصفهان يک ساعت راه است و تا تهران 5 ساعت. 
چطور فرقي نمي کند؟
صنعتي شريف معتبرتر است. براي چند ساعت راه که دو هفته اي يک بار مي رويم، فرقي نمي کند.
آيا شرايط تحصيل در اصفهان راحت تر نبود؟
قطعا راحتتر است. ولي دانشگاه صنعتي شريف را دوست داشتم.
برنامه ات براي شغل و آينده چيست؟
در رشته فيزيک، تحقيق مي خواهم بکنم. 
رشته هاي برتر فيزيک جذب سازمان انرژي هسته اي مي شوند. آنجا نمي خواهيد برويد؟
هنوز فکر نکرده ام. 
براي ادامه تحصيل در بيرون از کشور چه فکري داريد؟
اگر موقعيت فراهم شود، حتما مي روم، ولي قول مي دهم برگردم.
مي دانيد با چند دانشجوي نخبه مثل شما صحبت کردم و قول گرفتم که برگردند و رفتند و پشت سرشان نگاه نکردند؟
من قول مي دهم برگردم. البته اين که مي گوييد هم يک اشکال است که بايد ديد مشکل کجاست.

محسن بازدید : 555 1392/06/02 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی