loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

برنامه تلویزیونی فرصت برابر پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان 26 آبان 93برنامه تلویزیونی فرصت برابر پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان 26 آبان 93 محمدمهدی بهزادی رتبه

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی
برنامه تلویزیونی فرصت برابر

پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان

26 آبان 93

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان

26 آبان 93

محمدمهدی بهزادی رتبه 2 منطقه 3 از شهر بابک کرمان در گفتگو در برنامه فرصت برابر، بیان کردند که

دلیل آمدنشان به کانون این بود که به هر مشاوری مراجعه می‌کردند یک برنامه کلی برای هر روز هفته می‌داد که فقط تا چند روز قابل اجرا بود و ایشان یک برنامه کلی می‌خواستند که نقشه راه باشد و خودشان برای خودشان بتوانند خودآموزی داشته باشند و برنامه ریزی کنند

بیهوده نیست که ایشان رتبه 2 شده‌اند. من ایشان را بسیار عمیق و دقیق هم در امر انتخاب منابع مطالعاتی و هم در هدف‌گذاری‌ای که از کودکی در مورد رشته مکانیک داشته اند می‌دانم. ایشان بسیار مسلط و دقیق پیش رفته‌اند.

امروز در برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی هم با مادر ایشان گفتگو کردیم. مادر ایشان بیان می‌کردند که به او توصیه می‌کرد که آزمون‌های دیگر را هم شرکت کند ولی او تاکید داشت که یک برنامه‌ای باشد؛ مادر ایشان خودشان هم ارشد می‌خوانند و فرهنگی هستند. توصیه می‌کنم این 2 گفتگو (هم گفتگو با محمدمهدی بهزادی و هم گفتگو با مادر ایشان) را حتما بخوانید و مفید خواهد بود در جلسه برتر‌ها هم به آن خواهیم پرداخت.

سوال: من برای عمومی‌ها وقت کم می‌آورم چگونه تکنیک زمان‌های نقصانی را برای آزمون‌های آینده اجرا کنم؟ چون این تکنیک در کتاب زرد اختصاصی و عمومی برای زمانی بیان شده است که تعداد سوال‌ها مشابه کنکور است ولی آزمون‌های طی سال تعداد سوال کمتری دارند.

تاکید ما در مورد زمان‌های نقصانی برای آزمون‌های شبیه‌سازی کنکور یعنی در دوران جمع‌بندی است. در این تکنیک شما می‌توانید از درس ادبیات 3 دقیقه و از درس دینی 2 دقیقه و از درس عربی و زبان هر کدام 5 دقیقه زمان ذخیره کنید و در نهایت 15 دقیقه ذخیره شده، را صرف بازگشت به یک درس کنید یا بین دروس توزیع کنید. ایشان بیان می‌کنند که آزمون‌های کنونی کانون که 20 سوالی است چگونه از این تکنیک استفاده کنند. اگر به منطق تکنیک زمان‌های نقصانی توجه کنید این مشکل رفع می‌شود. اگر می‌خواهید از الان تکنیک زمان‌های نقصانی را رعایت کنید به این نکته توجه کنید که ما در آن‌جا اعداد را رند کرده‌ایم در این آزمون‌ها هم شما می‌توانید به جای 15 دقیقه 10 دقیقه صرف دروس کنید و زمان اضافی را مدیریت کنید. ولی می‌توانید الان فقط به تکنیک ضربدر و منها بسنده کنید و در حین آزمون، کنار سوال‌های وقت‌گیر و چالشی علامت ضربدر و کنار سوال‌های دشوار که اصلا نمی‌توانید آن‌ها را حل کنید علامت منها بگذارید. دقت نظر این دانش‌آموز بسیار عالی است و سوال خوبی هم مطرح کرده‌اند.

توصیه من این است که از الان به بحث مدیریت زمان توجه کنید اما دقت در کنکور از سرعت مهم‌تر است؛ این‌که شما به جواب صحیح برسید از این که سریع سوال‌ها را پاسخ دهید خیلی مهم‌تر است پس توصیه می‌کنم که حتما به این نکته هم توجه کنید.

سوال: فارغ التحصیل تجربی هستم و در طول 2 سال گذشته شب امتحانی بوده‌ام من برخلاف برخی از فارغ التحصیل‌ها نمی‌توانم مباحث آزمون را تمام کنم و معتقد هستم که اگر یک درس را خوب بخوانم بهتر است از این‌که چند درس را به طور نسبی یاد بگیرم شما هم بارها به این نکته اشاره کرده‌اید ولی فکر می‌کنم دچار وسواس شده‌ام.

در یکی از سوال‌های دانش‌آموزان در روزهای اخیر، یکی از دانش‌آموزان گفته بود فارغ التحصیل هستم و می‌توانم هر دو زوج درس را مطالعه کنم و تصمیم دارم یکی را در زمان آزمون ودیگری را در منزل پاسخ دهم و در کامنت‌ها دیگران تعجب کرده‌ بودند و بیشتر مدعی بودند که نمی‌توانند هر دو زوج درس را بخوانند. این طبیعی و معقول است که شما وقت کم بیاورید این که شما با این‌که فارغ التحصیل هستید نمی‌رسید به همه مباحث برسید نشان می‌دهد که شما عمیق‌تر می‌خوانید. اما در همین امر هم اگر افراط کنید دچار وسواس می‌شوید اما از کجا متوجه شوید که آیا گرفتار وسواس شده‌اید یا نه؟

به روند خودتان توجه کنید و ببینید آیا بعد از این‌که درس یا مطلبی را متوجه شدید باز هم به مطالعه و تمرین ادامه می‌دهید؟ و دقت کنید که آیا شما بار اول که درسی را می خوانید انتظار دارید که همه جزئیات را یاد بگیرید؟ اگر این‌گونه است یعنی وسواس دارید و نباید افراط کنید.

تهیه و تنظیم

 

فایل صوتی پاسخ کاظم قلم چی به دانش آموزان در فرصت برابر 26 آبان 93
 

 

پاسخ کاظم قلم چی به دانش آموزان در فرصت برابر 26 آبان 93
درباره کارشناسی , مشاوره ,
محسن بازدید : 941 1393/08/27 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی