loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی صحبت‌های کاظم قلم‌چی تحلیل آزمون‌های برنامه‌ای 28 آبان 93برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی صحبت‌های کاظم قلم‌چی تحلیل آزمون&zwn

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

تحلیل آزمون‌های برنامه‌ای

28 آبان 93

برنامه رادیویی زنگ برنامه‌ریزی

صحبت‌های کاظم قلم‌چی

تحلیل آزمون‌های برنامه‌ای

28 آبان 93

برندگان مسابقه پیشرفت درسی (دو کتاب به انتخاب خودشان دریافت می‌کنند):

سجاد کامیار رشته تجربی فارغ‌التحصیل: من در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت می‌کنم با دفتر برنامه‌ریزی توانستم درصد زیست را افزایش دهم. قبلا درصدهای من در این درس، زیر 30 درصد بود و الان دفتر برنامه‌ریزی را به طور کامل تکمیل می‌کنم و ساعت مطالعه‌ام افزایش پیدا کرد و توانستم به درصدهای بالای 40 50 برسم. من برای این درس از کتاب آبی قلم‌چی که سوال‌های استانداردی داشت استفاده کردم و این سوال‌ها در حال و هوای کنکور بودند و کتاب زرد عمومی یا زرد اختصاصی را به عنوان جایزه انتخاب می‌کنم.

غنی زاده مقطع ششم

در درس ریاضی مشکل داشتم. روزانه حدود 1 الی 2 ساعت زمان برای آن در نظر گرفتم و پیشرفت کردم. من کتاب ریاضی و علوم پرتکرار را می‌خواهم زیرا سوال‌های این کتاب‌ها خیلی تکرار شده و خوب است. وقتی کلاس پنجم بودم پرتکرار داشتم و امسال هم می‌خواهم از روی این کتاب‌ها کار کنم.

کاظم قلم‌چی: نفر اول چهارم دبیرستان و نفر دوم از مقطع ششم بود، تنوع مقاطع در مخاطبان و برندگان برنامه زنگ برنامه‌ریزی بسیار قابل توجه است و نشان می‌دهد همه می‌توانند مشارکت کنند از دبستان تا داوطلبان کنکور.

نکته‌ای که در مورد نفر اول وجود دارد این است که ایشان هدف‌گذاری واقع‌بینانه داشته‌اند و پیشرفت هم کرده‌اند. ایشان بیان کردند که اول 3 تا از ده تا را درست جواب می‌دادند و به مرور توانستند از ده تا 4 یا 5 تا درست بزنند. هم‌چنین بیان کردند که سوال‌های کتاب آبی زیست در حد کنکور است. این مهم است که ما می‌گوییم در یک یا دو درس یک یا دو واحد افزایش تراز را هدف‌گذاری کنید. برخی به اشتباهی هدف‌گذاری غیرواقع‌بینانه می‌کنند. هدف دور از دسترس نشانه بلندپروازی نیست بلکه نشانه حماقت است. نفر دوم بیان کرد که دفتر برنامه‌ریزی را کامل می‌نویسد و کتابی که انتخاب می‌کنند را دقیق انتخاب کردند این دانش‌آموز توانایی فراشناخت خوبی دارد و علل موفقیت خودش را می‌داند چنین کسانی موفق‌تر هم می شوند.

من از دانش‌آموزان می‌خواهم که تجربه‌های موفق درس خواندن خودشان را بیان کنند تا دیگران هم از آن استفاده کنند و به این باور برسند که موفقیت برای همه است و همه می‌توانند موفق شوند.

ابزارهای کانون وقتی به حدی از پختگی می‌رسد، ما آن را به شکل یک ابزار در می‌آوریم و یکسان‌سازی می‌کنیم. به طور مثال قبل از چاپ دفتر برنامه‌ریزی، دانش‌آموزان را راهنمایی می‌کردیم که خودشان این دفتر را درست کنند. و کتاب خودآموزی را هم بعدا طراحی کردیم.

در کتاب خودآموزی دانش‌آموزان یادگیری‌های ناقص یا نکات مهم را می‌نویسند. تشخیص یادگیری‌های ناقص هر شخص کار خیلی سختی نیست اما تشخیص مهم‌ها کمی سخت تر است.

یادگیری‌های ناقص خود از چند بخش تشکیل شده است از جمله مواردی که آن‌ها را فراموش کرده اید یعنی آن‌ها را ناقص یاد گرفته‌اید، مواردی که به جواب آن‌ها شک دارید، برخی از مطالب هم هستند که خودتان متوجه می شوید که آن‌ها را ناقص یاد گرفته‌اید، هم‌چنین مواردی که فکر می‌کنید بلد هستید و آن‌ها را جواب می‌دهید ولی اشتباه جواب داده‌اید.

تشخیص مهم‌ها سخت‌تر است.

یکی از نکات، تشخیص مهم از غیرمهم است. خود دانش‌آموز ممکن است نتواند به سادگی این کار را انجام دهد. معلم‌ها در حین تدریس برای نشان دادن اهمیت مطلب؛ گاهی آهنگ صدایشان را بلند می‌کنند یا با ماژیک به تخته می‌زنند یا گاهی خودشان مهم‌‌ها را اظهار می کنند یا دور برخی از قسمت‌ها کادر می‌کشند یا فونت نگارش برخی از قسمت‌ها در کتاب‌ها و جزوه‌ها متفاوت است. برخی از نکات مهم را خود دانش‌آموزان تشخیص می‌دهد برخی را مشاور یا پشتیبان و دوستان و معلمان بیان می‌کنند. دانش‌آموزان تلفیقی از همه‌ی این‌ها را علامت می زنند و ثبت می‌کنند تا در مواقع حساس مرور کنند.

ما به والدین همواره توصیه می‌کنیم که همیشه و روزبه روز از دبستان و قبل از دبستان توانایی تشخیص مهم از غیر مهم را به فرزندان یاد بدهند. تعداد نکاتی که در کتاب خودآموزی نوشته می‌شود زیاد نمی‌شود  چون دانش‌آموزان یاد می‌گیرند فقط مهم‌ترین نکات را یادداشت کنند. توصیه می‌کنم از یک جایی شروع کنید و به تدریج مهارت‌های تشخیص مهم از غیرمهم و نوشتن بهتر کتاب‌خودآموزی را بهتر کنید.

سوال: تخفیف به خاطر هفته کتاب و کتاب‌خوانی تا کی ادامه دارد؟

کاظم قلم‌چی: تا پایان هفته کتاب و کتاب‌خوانی. این تخفیف از شنبه آغاز شده است و تا پنج شنبه یا جمعه همزمان با پایان این هفته، ادامه خواهد داشت. مقدار تخفیف، 20 درصد است و دانش‌آموان می‌توانند از نمایندگی‌های کانون یا کتاب‌فروشی‌های معتبر با این تخفیف منابع خودشان را تکمیل کنند.

سوال: سال چهارم ریاضی هستم و ساعت مطالعه‌ام بالاست. چه کنم که رشد تراز داشته باشم؟

کاظم قلم‌چی: برای افزایش تراز حتما هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا را انجام دهید و مشخص کنید که در هر درسی چند تا از ده‌تا پاسخ خواهید داد. شما که رشته ریاضی هستند می‌توانید برای دروس دیفرانسیل و گسسته و هندسه تحلیلی هدف‌گذاری کنید و مثلا اگر شما تا کنون از ده تا 2 تا را جواب می‌دادید هدف‌گذاری کنید که 3 تا از ده‌تا را درست پاسخ دهید و مثلا اگر گسسته برای شما دشوار است آن را کمتر هدف‌گذاری کنید. از طرفی، یک دفعه روی همه درس‌ها هدف‌گذاری نکنید و تعادل داشته باشید و به عمومی و اختصاصی با هم توجه کنید و مطمئن باشید که هر کس زحمت بکشد و تلاش کند نتیجه می‌گیرد.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

درباره کارشناسی , مشاوره ,
محسن بازدید : 403 1393/08/29 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی