loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

برنامه تلویزیونی فرصت برابر گفتگو با محمد سجاد شعبانی‌پور رتبه 10 منطقه 1 رشته تجربی از اصفهان 3 آذر 93از چه سالی به کانون آمدید؟ من یک سال کانونی بودم. آیا غیبت داشتید؟ دوست نداشتم اصلا غیب

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

گفتگو با محمد سجاد شعبانی‌پور رتبه 10 منطقه 1 رشته تجربی از اصفهان

3 آذر 93

از چه سالی به کانون آمدید؟

من یک سال کانونی بودم.

آیا غیبت داشتید؟

دوست نداشتم اصلا غیبت داشته باشم ولی یک غیبت در کارنامه حضور من در آزمون‌های کانون ثبت شد البته مجبور بودم غایب شوم.

آیا شما با منطق برنامه راهبردی آزمون‌های کانون آشنا بودید؟

بله من مشاور نداشتم و پشتیبان من درکانون هم مشاور من بود و هم دوست من و من را راهنمایی می‌کرد.

برنامه راهبردی یک نقشه کلی است اما برای برنامه شخصی چه کار می‌کردید؟

برنامه شخصی هر کسی مخصوص خودش است من به این دلیل که نمی‌توانستم یک‌نواخت باشم در برنامه‌ریزی‌ شخصی‌ام پیش و پایه را طوری در هفته پخش می‌کردم که نصف پایه باشد و نصف پیش.

آیا شما دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟

بله و دفتر برنامه‌ریزی و همین‌طور برنامه‌ریزی برای هر کسی نیاز است.

کارنامه خودتان را چه زمانی دریافت می‌کردید؟

من بعد از آزمون پیاده به منزل می‌آمدم و در مسیر مجله آزمون را مطالعه می‌کردم و بعد از نهار سعی می‌کردم استراحت کنم ولی با گوشی پشت سر هم به سایت کانون سر می‌زدم تا کارنامه‌ام را ببینم و خوابم نمی‌برد تا این‌که نتایج مشخص می‌شد اگر نتیجه خوب بود با خیال راحت استراحت می‌کردم و اگر نتیجه خیلی مطلوب نبود ابتدا به بررسی آزمون می‌پرداختم.

شما در ارزیابی کارنامه ابتدا سراغ نکات مثبت می‌رفتید یا قسمت‌هایی که چالش داشتید؟

ترازم را می‌دیدم و این‌که آیا درس‌هایی را که انتظار داشتم 100 درصد بزنم را چگونه زده‌ام و بعد به نقاط ضعفم می‌پرداختم که ببینم که آیا یک پیشرفت منطقی داشته‌ام یا نه.

میانگین تراز شما در آزمون‌های کانون چگونه بود؟

حدود 7750.

آیا نتایج شما در آزمون‌های کانون با کنکور مطابقت داشت؟

بله خیلی. به این صورت که رتبه کشوری من در آخرین آزمون کانون 26 شده بود و رتبه من در کشور هم 27 شد.

آیا به سایت کانون مراجعه می‌کردید؟ بیشتر به کدام قسمت‌ها سر می‌زدید؟

نتیجه دوستانم و هم کلاسی‌هایم را پیگیری می‌کردم. ما یک حس رقابت داشتیم که در سایت روند یک‌دیگر را دنبال می‌کردیم. حتی در رشته ریاضی هم برخی از دوستانم بودند که روند آن‌ها را هم نگاه می‌کردم.

در سایت کانون بیشتر بخاطر کارنامه مراجعه می‌کردم و هم‌چنین برخی از مقالات را نیز مطالعه می‌کردم از جمله مقاله 5 نوع درس آقای قلم‌چی را و آن را مطالعه کردم و نگه‌داشتم.

مقاله 5نوع درس الان هم در سایت کانون قرار دارد و توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان این مقاله را مطالعه کنند.

اگر به کانون نمی‌آمدید رتبه شما چند می‌شد؟

واقعا سطح سوالات کانون خیلی خوب بود و به 3 دلیل از آزمون‌های کانون راضی هستم:

·        من با شرکت در آزمون‌ها اشکالاتم را می‌فهمیدم.

·        حس رقابت در ما ایجاد می‌شد.

·        آزمون‌های کانون کاملا مطابق کنکور بود. وقتی سال بالایی‌های ما به من می‌گفتند سوالات کانون شبیه کنکور است خیلی باور نمی‌کردم ولی وقتی شرکت کردم خودم به این باور رسیدم. حتی اوایل سال،‌ برخی از سوالات آزمون‌ها به نظرم خیلی اغراق‌آمیز بود ولی آخر سال فهمیدم که استاندارد بود.

آیا بعد از آزمون، ارزیابی آزمون را انجام می‌دادید؟

برای ارزیابی آزمون به اتاقم می‌رفتم و در اتاف را می‌بستم و بررسی می‌کردم و بعد پدر و مادرم می‌آمدند و در مورد آزمون مشورت می‌کردم و بحث می‌کردیم و در واقع گروهی آزمون را بررسی می‌کردیم.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 


فایل صوتی محمدسجاد شعبانی در فرصت برابر 3 آذر 93
 

 

محمدسجاد شعبانی در فرصت برابر 3 آذر 93
محسن بازدید : 506 1393/09/04 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی