loading...

کنکور ، دانلود سوالات کنکور

برنامه تلویزیونی فرصت برابر پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان 3 آذر 93در ابتدا تاکید می‌کنم به مطالبی که مشاور برنامه مازیار شیروانی مقدم در مورد امتحانات مدرسه و تلفیق با جمع&zw

دانلود جدیدترین مطالب کنکوری
دانلود فایل های آموزشی

برنامه تلویزیونی فرصت برابر

پاسخ کاظم قلم‌چی به سوالات دانش‌آموزان

3 آذر 93

در ابتدا تاکید می‌کنم به مطالبی که مشاور برنامه مازیار شیروانی مقدم در مورد امتحانات مدرسه و تلفیق با جمع‌بندی بیان کردند، توجه کنید و هم‌چنین توصیه می‌کنم دانش‌آموزان منابع این دوران را که متشکل از سه کتاب جمع‌بندی پیش،‌ جمع‌بندی پایه و جمع‌بندی عمومی‌ها هستند را تهیه کنند و هماهنگ باشند که امسال خودشان را آماده تر کنند در یک ماه آخر نمی‌توانند با شتاب و عجله جمع‌بندی کنند کنکور امسال هم کمی جلوتر افتاده است در نتیجه الان باید کار را محکم کنند.

سوال: من جمعه بین دو آزمون هر آن‌چه در هفته قبل مطالعه کرده بودم را مرور می‌کردم اما در این جمعه آزمون غیرحضوری را از خودم امتحان گرفتم و به درس‌هایی که در آن‌ها مشکل داشتم پرداختم. می‌خواستم بدانم کدام یک از این دو روش بهتر است؟ فاطمه انصاری میانگین تراز 7000

هر 2 می‌تواند درست باشد و با تجربه خودتان نتیجه مشخص می شود. خود شما تعیین می‌کنید که کدام روش برای شما مناسب است خیلی‌ها در جمعه بین دو آزمون یا پنج‌شنبه آزمون غیرحضوری را از خودشان آزمون می‌گیرند.

وقتی دانش‌آموزی این‌گونه سوال می‌پرسد ما خیالمان از آن دانش‌آموز راحت می‌شود چون قدرت تجزیه و تحلیل پیدا کرده، فکر و آنالیز کرده‌ و غالبا هم این گونه دانش‌آموزان 2 راه را به عنوان راهکار ارائه می دهند و می‌پرسند از این روش یا روش دیگر برویم.دقت کنید که مهم‌ترین قسمت حل مساله، طرح مساله است.

در پاسخ‌ها اگر موضوعی اشتباه باشد آن را با صراحت بیان میکنیم و اگر درست باشد تایید می‌کنم ولی گاهی مانند این سوال که هر دو گزینه صحیح هستند می‌گوییم هر دو درست است و دانش‌آموز باید بر اساس شرایط خودش و تجربه یکی را انتخاب کند.

دیروز در جلسه‌ای بودیم، دانش‌آموزی بیان می‌کرد که در درس زیست توانسته است به موفقیت برسد ایشان می‌گفتند که متوجه شده است ساعت 3 بعدازظهر بهترین زمان یادگیری این درس برای او بوده است و تصمیم گرفته بود شیمی و عربی را که دروس چالشی او بودند را در این ساعت مطالعه کند ودر این دروس هم کمی پیشرفت داشت. دقت کنید این خاص خود اوست و او توانسته است تشخیص بدهد که چه روشی برای او بازده دارد و این‌ها نشانه‌هایی از مهارت‌های فراشناختی است.

سوال: زمان استراحت چه‌قدر باید باشد و چگونه؟ آرمان صادقی میانگین تراز 6200

برخی توصیه می‌کنند که بعد از هر یک ساعت مطالعه 5 یا 10 دقیقه استراحت کنید.

اما نکته‌ای که من به آن اشاره می‌کنم این است که در 2 زمینه قبل از مطالعه نیت کنید این‌که حجم و زمان مطالعه شما چقدر خواهد بود و بعد اگر زودتر تمام کردید به خودتان پاداش دهید.

برای استراحت خودتان هم برنامه داشته باشید مثلا مشخص کنید که در زمان استراحت دوست دارید چه کاری انجام دهید موسیقی گوش دهید یا با مادرتان صحبت کنید و ...

سوال: آیا می‌شود تست تالیفی را بدون زمان برای تمرین کار کنیم و بعد از آن تست‌های کتاب آبی (کنکورهای سراسری و آزمون‌های کانون) را با زمان حل کنیم؟

نوع نگاه ایشان خوب است چون تست‌های تالیفی خیلی استاندارد نیست و زمان ندارد می‌توان آن‌ها را بدون در نظر گرفتن زمان حل کرد و برای سوال‌های کنکور بهتر است زمان را در نظر گرفت.

تعریفی از دانش بیان می‌کنم دانش آن چیزی است که اگر همه چیزهایی را که در مدرسه و دانشگاه فراگرفته‌ای، از تو بگیرند به جا می‌ماند. آن‌چه باقی می‌ماند قدرت تفکر است و روش تفکر. مهم‌ترین هدف یادگیری و آموزش هم قدرت تفکر است. مهم این است که خوب بتوانید فکر کنید و خوب بتوانید خودتان را مدیریت کنید و شتابزده هم کار نکنید.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

 


فایل صوتی کاظم قلم چی در فرصت برابر 3 آذر 93
 

 

کاظم قلم چی در فرصت برابر 3 آذر 93
درباره کارشناسی , مشاوره ,
محسن بازدید : 521 1393/09/04 زمان : نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
موضوعات

  • کارشناسی
  • کاردانی
  • کاردانی به کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکتری
  • دانلود ای بوک
  • فروشگاه محصولات آموزشی
  • آزمون های آزمایشی
  • دانلود کتاب های مدرسه (کتاب درسی)
  • مجله الکترونیکی
  • برنامه های صدا و سیما
  • المپیاد ها
  • سوالات امتحان نهایی
  • نرم افزار
  • دوستان
    کدهای اختصاصی